Liebster Blog Award!

Do wzięcia udziału w tag'u nominowała mnie ''Daria H'' z bloga podroze-w-książki.blogspot.com . Jest to tag, który przyznaje się blogom, które mają mniejsza liczbę obserwatorów, co pomaga w ich rozpowszechnieniu. Musimy odpowiedzieć na 11 pytań, a następnie sami zadajemy 11 kolejnych i informujemy o tym nominowanych blogger'ów. Zapraszam do zapoznania się z moimi odpowiedziami na pytania!

1. Seria książek lub książka, której nie chcesz przeczytać to...?


''Wszystko, co lśni''. Patrzę na tę książke od 31 października 2014 roku, kiedy dostałam ją na moje 18ste urodziny od siostry i szwagra i... do tej pory nie udało mi się jej przeczytać. Niestety wcale mnie do niej nie ciągnie, nie tylko ze względu na jej grubość i ciężkość (ponad 900 stron, które zdecydowanie mnie odstraszają) ale także dlatego, że jej fabuła nie trafiła w mój gust czytelniczy). Uważam tę powieść, za taką której nie chce przeczytać, ale wydaje mi się, że kiedyś jednak to zrobię.
 
2. Jakie jest twoje ulubione miejsce do czytania?
Zawsze mam problem ze skupieniem uwagi, dlatego wszelkie miejsca, które nie są moim pokojem na poddaszu, zupełnie nie nadają się do czytania, gdzie rozprasza mnie wszystko począwszy od kipiącego czajnika w kuchni na dole, po brzęczącą osę na łące. Mój pokój to idylla, miejsce, do którego nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, dzięki czemu jest idealnym miejscem na przenoszenie się do książkowego świata. A czytam zawsze leżąc w łóżku, bo jest miękkie i wygodne.
 
 3. Jaka postać literacka jest najbliżej zbliżona do Ciebie charakterem?
Zawsze kiedy myślę, która postać literacka jest najbardziej do mnie podobna.. to nasuwa mi się zaraz Ania z Zielonego Wzgórza, miłośniczka książek, poezji, przyrody i wszystkiego co ma w sobie piękno. Dziewczyna o wielkiej wrażliwości dla świata. Pierwszy raz przeczytałam tę powieść w wieku 11 lat i przeżyłam z Anią całe swoje dzieciństwo, potem młodzieńczość i Ania nadal obecna jest w moim życiu. To bohaterka z którą utożsamiam się od najmłodszych lat.
 
4. Jaka książka Cię najbardziej zaskoczyła?

 
W ostatnim czasie niesamowicie zaskoczyła mnie powieść Jojo Moyes ''Zanim się pojawiłeś'', która ukazuje nam kruchość i marność ludzkiego życia. Człowiek, który kochał życie i aktywnie z niego korzystał, nagle stał się ofiarą wypadku i w jednej sekundzie stracił wszystko; ciało, pracę, podróże i pasje. Nie potrafił pogodzić się z rzeczywistością oznaczającą wózek inwalidzki i całkowite uzależnienie od innych ludzi. Zaskoczyło mnie zakończenie tej książki, które wywołało potok łez i namnożyło masę pytań ''dlaczego?'' skoro wydawało się, że wszystko jest już na dobrej drodze...

5. Książka która nigdy Ci się nie znudzi to? I dlaczego?


Przy tym pytaniu od razu nasunęła mi się na myśl nie książka, ale ''Saga o Ludziach Lodu'' 47-tomowa opowieść, rozgrywająca się w Norwegii, Szwecji i Danii, opowiadająca o dziejach rodu Ludzi Lodu którego przodek, Tengel Zły, aby otrzymać nieśmiertelność, zawarł pakt z diabłem. W ramach umowy przynajmniej jedna osoba w każdym pokoleniu rodziła się "dotkniętą" i musiała służyć złu. Jednak w końcu narodził się ktoś, kto postanowił podjąć starania zniszczenia przekleństwa. Ta norweska saga podbiła moje serce kilka lat temu i chociaż czytałam ją stosunkowo niedawno to znowu mam ochotę do niej powrócić. Polecam każdemu zapoznanie się z tą sagą.
 
6. Gdybyś mogła/mógł całkowicie zmienić charakter jednej z książkowych postacie kto to by był? Dlaczego własnie ta postać?
Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miała ochotę zmieniać charakter/osobowość jakiejś postaci literackiej. Zawsze akceptuje bohatera takim jakim jest, z jego wszystkimi wadami, zaletami i wyborami, których dokonuje.
 
7. Ogladasz seriale? Jeśli tak, jaki jest Twój ulubiony?                   

 
Szczerze mówiąc nie przepadam za serialami i od dłuższego czasu nie oglądałam żadnego. Kilka miesięcy temu miałam ochotę zacząć oglądać bardzo znany i lubiany serial '' Pretty little liars'' ale jednak skończyło się tylko na oglądaniu krótkich filmików na YouTube. Ostatnim serialem, który obejrzałam sumiennie była ''Dynastia Tudorów'' 3 lata temu, gdyż zafascynowała mnie historia Anny Boleyn, dwórki na dworze króla Henryka VIII, która zdołała pokonać prawdziwą królową i zająć jej miejsce u boku króla Anglii. Mam też wiele książek związanych z tą dynastią.

8. Jaką ekranizację uważasz za lepszą od książki?

Tak myślę i myślę, i nic wymyślić nie mogę, gdyż nie zdarzyło się jeszcze aby po obejrzeniu ekranizacji książki, mogła stwierdzić, że film podobał mi się bardziej niż powieść. Wydaje mi się, że i książka i film to dwa osobne światy, które na równi mogą się podobać, ale nie powinno się oceniać, co jest lepsze bo przecież tu mamy do czynienia z kartkami, a tu z ekranem kina i każda z tych rzeczy posiada w sobie wielką, wyjątkową moc.

9. Czytasz poza domem? Gdzie?
Tak jak już wcześniej wspomniałam czytać potrafię tylko w swoim własnym pokoju, chociaż wielokrotnie próbowałam ''nauczyć'' czytać się na świeżym powietrzu. Nie sprawiało mi to jednak przyjemności.

10. Kawa czy herbata?
Kawy w ogóle nie piję, ku wielkiemu zdziwieniu mojej babci, która zawsze próbuje mi robić kawę kiedy ja odwiedzam. Nigdy się jednak do niej nie przekonam, ponieważ jest dla mnie zbyt gorzka. Zawsze wybieram herbatę, najlepiej z cytryną i dobrze posłodzoną.

11. Masz osobę z jaką dzielisz swoje zainteresowanie książkami? Kto to?
Po części tak, jest to moja siostra, która też lubi poczytać sobie od czasu do czasu. Zawsze polecam jej jakąś książkę, która szczególnie mi się podobała, jednak nie mamy zbliżonego gustu czytelniczego, dlatego książki, które czytamy są zupełnie różne, tak, że niestety rzadko mamy okazję wymienić się wrażeniami na temat jakiejś wspólnie przeczytanej powieści.
______________________________________________________

Moje pytania dla was:
1. Jakiego bohatera literackiego najchętniej zabrałbyś/zabrałabyś ze sobą na wakacje, jakie by to było miejsce i dlaczego akurat jego.
2. Wolisz czytać w nocy czy w dzień?
3. Czy miałeś/aś kiedyś ochotę napisać własną książkę? Jeśli tak, to czego by ona dotyczyła?
4. Czy jest jakaś książka, do której chciałabyś/aś się przenieść na kilka dni? Dlaczego tam?
5. Jaki bohater literacki najbardziej Ci imponuje, a jaki najbardziej Cię irytuje. Uzasadnij.
6. Co lubisz robić w wolnym czasie, oprócz czytania książek?
7. Wolisz najpierw przeczytać książkę, a dopiero później zobaczyć jej ekranizację czy na odwrót?
8. Z jaką postacią literacką się utożsamiasz?
9. Jakie jest Twoje motto życiowe? Lub ulubiona sentencja?
10. Wolisz wypożyczać książki w bibliotece czy kupować nowe? Czy uważasz, że kolekcjonowanie książek to dobry pomysł?
11. Lektura szkolna, której szczególnie nie znosiłeś/aś? Dlaczego?

Nominuję:
moje-bestsellery.blogspot.com
subiektywne-recenzje.blogspot.com
lowczyni-ksiązek.blogspot.com
dziewczyna-z-ksiazka.blogspot.com
oczytany-facet.blogspot.com
zakladkaa.blogspot.com
http://tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com
latające-książki.blogspot.com
książki-jane.blogspot.com
http://booksmyloveblog.blogspot.com/
http://kochajacaksiazki.blogspot.com/

21 komentarzy:

  1. Nie możesz być podobna do Ani , bo Ciebie lubię a jej nie cierpię :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominacje :) Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania. Ja też zdecydowanie wolę herbatę od kawy i również zmieniłam się w fontannę czytając zakończenie ''Zanim się pojawiłeś''♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Serio, nie pijesz kawy? :O Ja ostatnio bez kawy nie mogę żyć! Oczywiście musi być to kawa bez cukry i z odrobiną mleka kokosowego :D

    Kochana, dziękuję ci z całego mojego wielkiego serduszka, że mnie nominowałaś! Na pewno odpowiem na twoje pytania, ale jeszcze nie wiem kiedy, więc mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeżeli zrobię to na początku sierpnia ;)

    Buziaki :*
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie poijam kawy :D i też każdy mi się dziwi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie potrafię się przekonać do kawy, piąteczka! ;)
    I też jestem pod wielkim urokiem Zanim się pojawiłeś - dawno tak się nie spłakałam na żadnej książce.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  6. Już myślałam, że tylko ja nie lubię kawy. Odstrasza mnie jej zapach smak i to że jest taka obleśna (chyba nikt tak jeszcze nie określił kawy) Ja natomiast nie potrafię czytać w ciszy. Ktoś musi mówić, nawet zwykłe ploteczki albo muzyka pozwalają mi się bardziej skupić. Bez tego nie mam wyjścia. Ostatnio nawet czytałam w restauracji i wyłączyłam się tak, że nie słyszałam koleżanki na którą czekałam. Taka historia...
    Poznanianie historii Ani z Zielonego Wzgórza wspominam bardzo miło. Chociaż nie wiem czy przeczytałam wszystkie części.
    Gratuluje nominacji!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kawę! Lubię pić kawę i zjeść jakieś ciastko podczas czytania książki. Również zawsze leżę na kanapie, kiedy czytam. Zaraziłam moją przyjaciółkę do czytania zaciągając ją do biblioteki :D
    Pozdrawiam i zapraszam: mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytanie w łóżku jest najlepsze na świecie :).
    O, matko <3 kolejna fanka "Sagi o Ludziach Lodu"! To również seria, która nigdy mi się nie znudzi haha :D. Pierwszy raz przeczytałam ją w wieku 14 lat, ale przyznaję, że więcej z niej zrozumiałam w wieku 19 lat :). Ciekawe odpowiedzi na pytania!
    Pozdrawiam.

    #SadisticWriter
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominacje :) Chętnie odpowiem na pytania :)
    subiektywne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chciałabym przeczytać "Zanim się pojawiłeś" i po tym poście chyba ją zamówię...

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna zastanawiam się nad książką 'Zanim się pojawiłeś" i chyba się skuszę :)

    Byłabym wdzięczna za kliki
    Mój blog, zapraszam :*
    KONKURS ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja babcia bardzo lubiła czytać serie "Saga o Ludziach lodu". Ja jeszcze się do tego nie przekonałam, niestety :) ale na pewno kiedyś sięgnę po "Zanim się pojawiłeś".

    Pozdrawiam :)
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dynastia Tudorow to jeden z moich ulubionych seriali ale znajomi dali mi takie spoilery ze przestalam go ogladac wroce do niego jestem pewna ale musze troche odczekac :D
    Nigdy nie lubilam Ani z Zielonego Wzgorza wybacz XD Po prostu jako dziecko w 4 klasie zostalam zmuszona do jej przeczytania i strasznie sie buntowalam wiec strasznie zle i z mega gorycza wspominam ta ksiazke jednak patrzac z perspektywy czasu mysle ze Ania byla naprawde ciekawa szalona osobka! :D
    Jak dobrze ze ja umiem sie skoncentrowac pomimo tego ze czesto wszystko mnie rozprasza nawet w moim pokoju osobiscie nie mam takiego azylu jak ty niestety :c

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuje bardzo za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie jedynym filmem, który był chyba jednak lepszy od książki była Bridget Jones.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuje za nominacje <3 Świetny tag :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się z odpowiedzią nr. 5 w stu procentach:D
    Ja za to mogę czytać dosłownie wszędzie i w każdych warunkach:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje odpowiedzi przypominają mi mnie :P niewielu ludzi potrafi się przyznać do sascynacji SOLL

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za nominację :)
    Na moim blogu właśnie pojawiły się odpowiedzi na Twoje pytania :) Zapraszam:
    http://kochajacaksiazki.blogspot.com/2016/08/5-lba.html

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytając Książki Żyjemy Podwójnie , Blogger